EPL Bisztró – Eplény

Napestig lehetne vitatkozni azon, hogy van-e értelme a Bakony déli lejtőire, egy 509 méter magas „csúcs” köré síparadicsomot álmodni. Szerintem inkább nem, mint igen. De az biztos, hogy ha már valaki belevág egy ilyen projektbe, akkor az a minimum, hogy megpróbálja tisztességesen csinálni. Ilyen szempontból nem lehet panasz az eplényi Síaréna szolgáltatásaira, ahol a modern ülőlift és az alpesi hangulathoz elengedhetetlen hüttefíling is megvan. Legtöbbször csak a havazás hiányzik, de bízom benne, hogy ezzel a rizikóval számoltak annak idején.

A síelés viszont semmiképpen sem az alsóbb társadalmi rétegek sportja, így egy magára valamit is adó síterep közeléből nem hiányozhatnak a színvonalas szállás- és vendéglátóhelyek sem. Miközben Eplényben a sípályát évről évre tették egyre csilli-villibbé, a falu nem nagyon tartott lépést az ott zajló fejlesztésekkel. Egészen a legutóbbi időkig nem volt például jó étterem sem Eplényben, 2021 végén azonban megnyitott az EPL Bisztró, ami ezt az űrt hivatott betölteni.

Bixie

Visszafogottan modern konyha olasz kitekintéssel

Mi egy február közepi hétvégén, ebédidőben próbáltuk ki az EPL Bisztrót, amikor a közeli Síarénában már nem nagyon volt hó, de síelők hiányában is teljes telt házzal pörgött a hely. Mi lehet ennek az oka? Bár Veszprémben van néhány jó étterem, de gyanítjuk, hogy az Eplénytől nagyjából 15 percnyi autózásra található megyeszékhelyről is sokan járnak fel ide ebédelni vagy vacsorázni. Merthogy az EPL ha Veszprémben lenne, a konyha alapján akkor is simán a város legjobb vendéglátóhelyei között emlegethetnénk. Erre jön rá, hogy itt a betontól elszakadva, már a Bakony szélén, hegyekkel körülvéve étkezhetünk, ami nyilván extra vonzerőt jelent az ide látogatóknak.

Bár hétköznap van ebédmenü is, mi a sztenderd étlapról válogattunk, és nem csalódtunk. Mind a gombakrémleves, mind a sertéspofa paprikás kifejezetten jó választásnak bizonyult, és pont annyira voltak megbolondítva — előbbi szarvasgombaolajjal, utóbbi tejfölhabbal —, hogy mind az izgalmakat keresők, mind a konzervatívabb ízlésűek igényeit kiszolgálhassák.

Az EPL Bisztró másik vonzereje a fatüzelésű kemence, amiből kifejezetten jóképű pizzák bújnak elő folyamatosan. Tegyük hozzá, hogy bár a saját honlapjukon nápolyinak titulálják őket, szerintünk ez nem igazán stimmel. De ha ezt a jelzőt figyelmen és számításon kívül hagyjuk, akkor a tészta és a feltétek minősége alapján ezek a pizzák bőven tudnak gasztronómiai élvezetet okozni.

Az EPL Bisztró nagy vonzereje a terasz, ami üvegfallal teljes mértékben négyévszakosítható. Amennyiben időben foglalunk asztalt, mindenképpen ide kérjünk helyet. Nincs semmi gond a belső résszel sem, de ha úgyis Eplényben járunk, akkor nehogy már a négy fal között akarjunk ücsörögni.

Pro tipp

Az olasz szekciót tényleg komolyan gondolja az EPL: az egyik sarokban egy mini-delikát is található, ahol beszerezhetünk néhány esszenciális olasz alapanyagot, valamint néhány jobbfajta bort és proseccot is.